fredag 23 november 2012

Emohelg

Känner mig riktigt emo idag. Har jobbat som vanligt... Det var segt... Efter jobbet smög jag lite smått paranoid med hårdrock i öronen mellan hyllorna på Ica Maxi. Kände inte för att träffa någon. Barnfri helg, så min inhandling kändes minst sagt labil. Mat och blöjor eller Groggvirke, en kajalpenna och partyhattar?  Det är frågan. Vad händer ikväll liksom? Det slutade med att jag sket i att handla mat.. Blev lite helggodis bara.

Smög hem i mörkret, slängde mig i badet och stirrade en lång stund på tre badleksaker i form av två Viking Line båtar samt något som liknar en slida med ögon. Nu njuter jag av tystnaden bara och kommer nog ligga i soffan hela helgen. Jag behöver ladda mina batterier. Vila öronen, slippa svara på hundra frågor, slippa koncentrera mig, bara lägga ner hela hjärnverksamheten. Jag ska låta min hjärna ligga i koma i två dagar. Den BEHÖVER det. Kanske Kolla på nån blodig zombiefilm och äta av mitt tax free godis. Ja, såna saker som varenda  småbarnsmamma borde göra ibland UTAN att känna press att göra något "nyttigt" under helgen.





Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...