tisdag 18 maj 2010

Max bil



Jag är en sådan där dålig mamma som inte gillar att läsa böcker för mina barn. Jag gör det ändå och hoppas att de inte tar psykisk skada över att jag känner sådan enorm tristess när jag läser högt för dem. Jag väljer alltid de kortaste böckerna med störst text. Ibland händer det till och med att jag "råkar" missa en sida. Max-böckerna är mina favoriter för de är så underbart korta. Tre ord på varje sida. Det kan inte bli bättre.

"Max bil" tex, går ungefär så här:
Titta max. Titta Max bil. Kommer Lisa. Lisa ha bilen. Lisa får inte bilen. Lisa smäller Max. Max smäller Lisa (BRA brukar jag tänka då. Jävla unge som kommer och snor saker från oskyldiga barn. Och slåss gör hon dessutom, stryk tillbaka ska hon ha! Det är inte mer än rätt. BRA MAX!)

Sedan står det något om att de gråter båda två varpå Max feta morsa kommer mesigt leende med en ny bil till Lisa. !!!??? Varför då!? Jag skulle aldrig ge Lisa en egen bil. Jag skulle be den lilla satungen dra, och jag skulle jag bli förbannad över att Lisas trachiga föräldrar lyser med sin frånvaro.

Vad är det för skitböcker de skriver till barn?

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...